Van Robin Hood naar podiumplek

Sympathiek naar de top

In 2010 was e-commerce in een vergevorderd stadium van de groei naar volwassenheid. Ruim 6 miljoen potentiële klanten aanwezig op het internet en bereid om te kopen. Keurmerken voor webwinkels waren er al jaren. Maar ze kostten tot tientallen euro’s per maand en de service en zekerheid die zo’n keurmerk diende te bieden, was lang niet altijd gegarandeerd. WebwinkelKeur zou hier verandering in brengen.

Een frisse wind

Een betaalbaar keurmerk met goede controle en als unique selling point het inzetten van klantbeoordelingen. Échte beoordelingen, van échte klanten. Web and Brand stond in dat jaar aan de basis van dit nieuwe webwinkelkeurmerk, heeft het welbekende logo vormgegeven.

Nu

Anno 2015, zo’n 5 jaar later is de Robin Hood van de keurmerken geëindigd op het podium. Qua ledenaantallen is ze de tweede in de markt. Inmiddels is er op haar vakgebied veel veranderd: een verdubbeling van het e-commerce publiek, een verschuiving naar mobiele aankopen, internationalisering door groei van webshops en online echtheid wordt nóg belangrijker. Het was tijd voor iets nieuws, om de tijd voor te blijven.

De klant zei...

“Web and Brand heeft niet alleen oog voor goed design, maar denkt ook zeer goed na over conversie en gebruiksvriendelijkheid. Mooi en goed vormgegeven en vakkundig geoptimaliseerd.”

— Marcel Landeweerd
Stichting WebwinkelKeur

Het nieuwe WebwinkelKeur

Een nieuwe start biedt de gelegenheid om over de onderste laag na te denken. Wat is WebwinkelKeur, voor wie is ze er en wat wil ze uitstralen? Van de oude website hebben we bovendien ook veel geleerd. Vanuit onze expertise hebben we een nieuw fundament bepaald en zijn we aan de slag gegaan met ontwerpen en ontwikkelen. Met resultaat.

Het nieuwe WebwinkelKeur.nl is inhoudelijk en qua navigatie opnieuw samengesteld. En visueel en qua gebruikte technieken méér dan gemoderniseerd. De website zal continu verbeterd en aangevuld blijven worden. Met deze website staat WebwinkelKeur aan het begin van een nieuw tijdperk.

Het resultaat

Ons werk aan het werk zien? Bezoek dan de website en ontdek het resultaat zelf.

Bekijk deze website